2009. november 24., kedd

Bukni fog a papírújság és a PC együttes használata


Érthető, hogy az internet, valamint a válság miatt erősen meggyengült hagyományos kiadói ipar újításokat keres, de a kiterjesztett valóság alkalmazása ebben a formában tévút.




Teljesen bizonytalan annak megállapítása, hogy a mostanában egyre divatosabb „kiterjesztett valóság” (augmented reality – AR) technológiájának alkalmazása segít-e a mind nehezebb helyzetbe kerülő nyomtatott magazinoknak, de az Esquire decemberi számában mindenestre megpróbálkozik egy ilyen, eddig legnagyobb sikerrel az okostelefonok esetében alkalmazott megoldással (nem ők az elsők persze).

Ha az Esquire megfelelő oldalait egy számítógép webkamerája elé tartjuk, akkor (ha a megfelelő ingyenes szoftver is telepítve van) megjelenik nekünk egy, a felhasználó által befolyásolható animáció, ahol történik ez-az, a borító esetében például Robert Downey Jr.  jön elő 3D-ben. A november 16-án megjelenő magazin összesen hat olyan oldalt tartalmaz, melyen az AR megjelenítéséhez szükséges boxok szerepelnek.





Hogy ez a törekvés egy halódó médiatechnológia utolsó, kétségbeesett kísérleteinek egyike-e, vagy egy innovatív vállalkozás, esetleg sem egyik, sem másik, hanem inkább vicc és marketingfogás, azt döntse el mindenki maga. A magam részéről nem sok értelmét látom: a nyomtatott megjelenítés és a digitális technika gyökresen eltér egymástól, az ilyen típusú összeházasításban nem nagyon hiszek; sem a papíralapú termékekben megjelenő videókban, sem az e-readerek bizonyos tulajdonságának alkalmazásában egy hagyományos sajtótermékben.

Ha lesz változás, akkor az az e-könyvolvasók területén fog megtörténni (az elmúlt egy évben hihetetlen fejlődés volt tapasztalható ebben az iparágban), ezeknek az öszvér megoldásoknak nem sok jövőjük van. Nem is igazán értem az ötletgazdákat: ha már egyszer digitális technológia, akkor miért nem igyekeznek a láthatóan egyre magasabb színvonalon megjelenő e-readerek piacára koncentrálni? Számomra valahogy nem életszerű az a helyzet, hogy megveszek egy magazint, majd bűvészkedek vele a monitor előtt. Ugyan minek?
Ja, hogy marketing, legalább ezt a számot még el lehet adni a sajtóvisszhang miatt. Ha csak úgy nem...

Forrás: ITCafé

Keresés ebben a blogban